Thursday, March 31, 2011

USAH BERSEDIH~JADILAH WANITA PALING BAHAGIA DI DUNIA..



hidup xsemetinya selalu indah,

dan hati xkan selalu gundah....


mungkin kadang2 akan rsa sedikit kecewa mengenai sesuatu..

kecewa kepada dri sendri..

mengejar sesuatu yang x pasti mungkin...

so, xkisah la apa2 pon yg berlaku..

redha dengan ketentuanNya..

dan jadilah wanita yang lebih tabah walaupun xsetabah Siti Khadijah...

TIPS MENJADI WANITA PALING BAHAGIA..

TIDAK... Bagi perbuatan yang dapat menyia-nyiakan umurmu, seperti senang membalas dendam dan berselisih dengan perkara yang tidak ada kebaikan di dalamnya.

TIDAK... Bagi sikap yang lebih mengutamakan harta benda dan mengumpulkannya, ketimbang sikap arif untuk menjaga kesehatanmu, kebahagiaanmu, dan waktu istirahatmu.

TIDAK... Bagi perangai yang suka memata-matai kesalahan orang lain, menggunjing aib orang lain (ghibah) dan melupakan aib diri sendiri.

TIDAK... Bagi perangai yang suka mabuk kepayang dengan kesenangan hawa nafsu, menuruti segala tuntutan dan keinginannya.

TIDAK... Bagi sikap yang selalu menghabiskan waktu bersama para pengangguran, dan memboroskan waktu berjam-jam untuk bergurau dan bermain.

TIDAK... Bagi perilaku acuh terhadap kebersihan dan keharuman tubuh, serta masa bodoh dengan tempat tinggal dan ketertiban lingkungan.

TIDAK... Bagi setiap minuman yang haram, rokok, dan segala sesuatu yang kotor dan najis.

TIDAK... Bagi sikap yang selalu mengingat-ingat kembali musibah yang telah lalu, bencana yang telah terjadi, atau kesalahan yang terlanjur dilakukan.

TIDAK... Bagi perilaku yang melupakan akhirat, yang lalai membekali dirinya dengan amal saleh untuk menyongsongnya, dan yang lengah dari peringatan tentang kedahsyatannya.

TIDAK... Bagi perangai membuang-buang harta benda dalam perkara-perkara yang haram, berlaku boros dalam perkara-perkara yang mubah, dan perilaku yang dapat memangkas perkara-perkara ketaatan.



YA... Untuk senyummu yang cantik, yang mengirimkan cinta, dan mengutus kasih sayang bagi orang lain.

YA... Untuk kata-katamu yang baik, yang membangun persahabatan dan menghapuskan rasa benci.

YA... Untuk sedekahmu yang dikabulkan, yang membahagiakan orang-orang miskin, menyenangkan orang-orang fakir, dan mengenyangkan orang-orang lapar.

YA... Untuk kesediaanmu duduk bersama Al-Qur'an seraya membaca, merenungi, dan mengamalkannya, sambil bertaubat dan beristighfar.

YA... Untuk kesediaanmu berdzikir, beristighfar, tenggelam dalam doa, dan senantiasa memperbaiki taubatmu.

YA... Untuk usahamu dalam mendidik anak-anakmu dengan agama, sunnah, dan nasihat yang bermanfaat bagi mereka.

YA... Untuk rasa malumu dan hijab (penutup aurat) yang diperintahkan Allah, karena hanya itulah cara untuk menjaga dan memelihara dirimu.

YA... Untuk pergaulanmu dengan wanita-wanita yang baik dan takut kepada Allah, mencintai agama dan menghormati nilai-nilainya.

YA... Untuk baktimu terhadap orangtua, silaturahim pada saudaramu, menghormati tetangga, dan menyantuni anak-anak yatim.

YA... Untuk membaca sesuatu yang bermanfaat dengan menelaah buku yang menarik dan berfaedah, buku yang menyenangkan dan memberi tuntunan.

Sumber : Dikutip dari buku “Menjadi Wanita Paling Bahagia di Dunia” - DR. Aidh al-Qarni

sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^


KALO SUKA LIKE JER

Monday, March 28, 2011

PELAJAR UPSI DI REMPUH DALAM UMAH.

bru ja blik kelas dah dikejutkan dengan berita nie...
kredit en fb krna menyebarkan maklumat ini dengan pantas dan cepat...
*kebaikan aktif berfb..hikhik...

berbalik kepada berita nie kan...
seorang pelajar lelaki UPSI dirempuh sebijik kereta kancil yg ttbe merempuh pintu kaca umah beliau...
setakat nie pelajar lelaki nie masih lagi menerima rawatan di Hospital Slim River,
kita mendoakan semoga beliau cepat sembuh dan dapat meneruskan sisa2 semester ini...

       untuk citer yg lebeh lanjut usha2 la UPSIKINI.
moral cite : berhati2 ketika memandu...klu dri sndri cedera xpa laa berbanding dr membabitkan org len..:-))

sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

BUFDAY...

mlas nk cter pnjang2...
just nk gtaw sabtu lepas, me n my osmate gedixkan dri bt kek...
untuk apa???
special to my lovely roomate mek pah..
tp disebabkan bufday sy pon blom diraikan,
so bt muka tembok n offer dri nk tumpang sekaki..
:-p

kitaorg merajin2kan dri bt kek...
nk tngk hasilnya...
chantek beb..
hehehe..




death chocolate cake...dengar nm pon gerun kan..hehehe...
jgn tnya pasal resepi : sy hnya pembantu chef sahaja...:-P

our chef...hikhik..
thanks mek na bersusah payah bt kek nie...

bufday gurl : selamat ulang tahun ke 22 to afaf n anis...

 bestfiend forever *ijah,anis, afaf..
ijah : sori eikk paksa mu merempit  ritu semata2 nk cri whipping cream kt pekan..

p/s ; sy dah makin gemuk skrggggggggggggg......kna diet nie..huhuhu

sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^.






KALO SUKA LIKE JER

PERLIS OH PERLIS...

hajat di hati nak blik kmpong tp xkesampaian...
why????..
keja + keja + keja dan keja..
assignment adalah 1 penghormatan bukan bebanan..

mood : sedih xdpt blik kmpong...

apa yg best sngt la kt kmpong 2????
mst la best..
negeri sy cntik...kecik...yg pling penting...
MAKANAN...
he,he,...

KEPELIKKAN MAKANAN.

1.


bnda nie bkn raksaksa...walaupun bentuk dia agak pelik tp benar..:-P
nmanya BELANGKAS...
hobinya duduk berdua2an...
bnda yg pelik nie pon org mkn...
sy knal binatang ni masa form 2...
tu pun sbb kwn ajak p nat ( paso pagi )...
mcm xcaya lak binatang nie leh makan...
depa kata mkn telur dia..rsanya masin2...
errr...no komen..
sbb dia comey sngt...sy cian nk mkn...
hehehhehe.....

2.


yang nie pulak sejenis siput...namanya MENTARANG..
sedap taw...siput nie hnya ada kt kwsan pntai berlumpur...
means area kedah n perlis..
mmg sedap gler r siput nie...
klu blik perlis konpem wajib beli...
klu bt bakar..mmg bertambahla nasik..:-P
tp yg penting kena basuh dia cuci2 dlu..
klu x...
rsa pasir ja lebeh...

3.


kenai x buah apa nie..mau xknai nk sekeh laju2...
owg perlis pngei pelam..tp org kelantan klu sebut pelam alamatnya kena gelak berbakul2 laa..
sbbnya : tettt....( cari sndri k )
mempelam nie nmanya HARUM MANIS...
mmg sesuai ngn baunya yg harum dan isinya yg manis..
mmg sedap la buah nie...
dlu masa duduk kt perlis, sebelah mata pon xpndang buah nie..demand btoi..
skrg bla duk jauh...duk ingt2 la pulak..
tu la  " hujan emas d negeri org, hujan batu di negeri sndri,tp lebeh baik d negeri sndri "
kempunan wehhh.....
pos mai 1 lori.....

4.


hok nie pulak IKAN KERING....
bkn ikan kering biasa taw...yg nie dia guna ikan sungai...
klu pndai bt..mmg sedap laa...
terutamanya ikan sepan ronggeng...*xtaw la awat nm dia cmnie..agaknya duk mnri dlm sungai kot..hehe..
xramai yg taw ikn sungai leh bt kering..
pnh sekali bertekak ngn housemate...
dia mcm xcaya..myb xnak kelih kot..haha...
classmate pon sama...xpnah kelih pon..
mujur la mak mentua terchenta pos kt menantu kesayangan nie..( *pembetulan : bakal..sy cepat perasan )
so dpt laa diorg nie tngk..:-P

5.

yg nie pun ikan sungai gak..nmanya PEKASAM..
proses pembuatannya : ????????
sy pon xtaw...
pandai makan jer..hikhikhik...
tp mmg sedap leee...
goreng n makan panas2...
:-p

uitss...cter bnyak2 pon bt apa..bkn dpt blik kmpong pon...makkk..ceqq nak blikk...mai amiiikk...
kempunan btoiii leee...
:-(


                            sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^.




KALO SUKA LIKE JER

Monday, March 21, 2011

HEPI BUFDAY AFAF !!!

ari nie bufday my roomate terchenta, Siti Nor Afaf Mahasan..hehe..dah tua la ko..sama umo ngn aku sudah..hehe...semoga ko pnjang umo,murah rezeki, cepat kawin..
ak syg ko smpai bla2 taw my roomate...
bla nk celebrate nie..
hehehe...
nah ak hadiahkan kek special untuk ko..so xleh tuntut2 adiah dah ok...
:-D




KALO SUKA LIKE JER

Saturday, March 19, 2011

Dun judge a book by its cover...

tajuk entry kali nie agak sengal+bengong ckit..so maaf eikk...time cti2 nie mmg otak gagal berfungsi dengan normal ckit..besa la..rest ja lebeh..kejanya hampeh..mmg susah nk ubah sikap anis wahida..time diri sy seadanya..


dun judge a book by its cover...


kata2 nie slalu tersemat semenjak mengenali erti kawan ...manusia mmg xkan terlepas daripada bt salah..manusia juga xkan terlepas daripada sikap nak menilai orang..kadang-kadang secara automatik kita akan beri penilaian kpada seseorang berdasarkan pemakaian dia. klu pemakaian yang dilihat menutup aurat,bertudung labuh so dah dinilai sebagai kategori yang baik..???
so kiranya yang seksi,xbertudung,pakaian ketat2 tu xbaik laa???..mmg la nmpak xtutp aurat.tp xsemestinya yang xtutup aurat nie xtaw batasan agama kan..kadang-kadang yg xtertutup aurat nie lebih baik sikapnya dr yang menutup. Aurat ja tutup, tp kalu klu sikap xelok pon xguna jgak kan...dosa manusia xperlu la kita nak tentukan.. hanya Allah ja taw mcm na nak nilai manusia nie...


apa yg penting jd dri kamu...yang mn baik diikuti, yang buruk di jauhi,,berubah la perlahan-lahan ke arah kebaikan..sy pon bukannya jenis baik..pakaian pon ntah pape..tudung pon kdang2 xmlekat..tp alhamdulliah la..family sy time diri sy seadanya..setakat nie pon blom pernah lagi sy bt bnda plek2 blakang mereka..klu sy di sini kuar mlm..kt kmpong lg2 la..mmg sengal kan bdak nie..he.he
sy bertuah kerana dpt mak yang baik..yg selalu fhm dri sy..yg tahu sikap sy...sy xperlu nk bt jhat belakang dia..sbb dia sngt2 memahami..dialah mak, dialah sahabat dan dialah bank utama sy..haha..baek pnye anak


ttbe sy pon tringat 1 kisah : seorang pelacur yang suka bagi makan kat kucing, jga kucing..di mna akhirnya dia mendapat pembalasan syurga dr Allah s.w.t.
>>>Allah s.w.t tu maha mengetahui kan..walaupun pelacur nie bt bnda yang simple tp impaknya terlalu besar..wallahualam..


konklusinya : umo pon semakin tua, perlu untuk berubah ke arah kebaikan..elok la berubah untuk semua aspek...berubah semata untuk org or diri sndri yg nak berubah??????
         dri sendri yang lebih mengetahui kan..tp berubahlah dengan seikhlas hati dan kerana Allah bukan sbb org len..
Yang buruk dtang dari diri sendri dan yang baik itu dtang dari Allah s.w.t.


Assalamualaikum............

sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading darling ^_^




KALO SUKA LIKE JER

Doa untuk pasangan yang bercinta.:-)

Ya Allah... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan... dia bukan miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku... Luputkanlah ia dari ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan....
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti... Berikanlah aku kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama senja nan merah... agar aku bahagia... Walaupun tanpa bersama dengannya...
Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang... Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan dirinya...
Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku... kerana Engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...
Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... Di dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran... Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman... Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....
Amin.. Ya Rabbal A'lamin.

entry neh sy copy paste je dr
                     tentang chenta
sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^


KALO SUKA LIKE JER

bicara chenta

mereka kata Chenta itu buta...
xkenal siapa...
sbb chenta la akan jdi bnyak bnda2 yg xmasuk akal..

mereka jugak kata...
chenta itu akan dpt mgubah pasir mnjadi emas...
hebatnya kuasa chenta...

chenta adalah anugerah yg diberikan Allah sw.t kepada kita...
mencintai dan dicintai...
semua orang inginkan kebahagiaan..
namun xsemua orang akan dpt apa yg diinginkan...

chenta sesama manusia mungkin tidak berkekalan..
namun chenta pada Allah s.w.t dan Nabi Muhammad s.a.w
akan kekal untuk selamanya..

sy chenta Allah, Nabi, family, kwn2, ehem3x....
semoga chenta ini akan terus mekar
dalam diri sy
buat selamanya...
amin
sekadar mencuba untuk berkarya: btw tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

Friday, March 18, 2011

cokelat untuk kecantikan???

saya suka cokelat..hehe..
korang bagaimana pula?
:-D

masa kecik-kecik dlu mmg kuat makan cokelat...haha..
bley dikatakan tiap2 ari r makan..
tat y gigi ronggak ja..
eh2..bkan salah sy jgak kan..family sy yang ska blikan..
bdak2 mana reti pegang duit kan..
moral cter : xleh nk salahkan budak2 jgk kan..?

ramai yang berkata: cokelat nie menggemukkan..
like i care???
xmakan cokelat pon sy ttp gemuk jugak
kalu dah kaki makan, diet mcm mana pon xkan menjadi pnye..
:-P

ok..berbalik kepada topik ari nie..
mungkin xsemua org tahu,
cokelat pon mampu untuk meningkatkan kecantikan..
spa nak cantik???
cepat2 angkat kaki..:-P
semua orang mesti nak cantik kan...he.he

klu camtu jum kita usha2 tips kecantikan dengan menggunakan cokelat...
lets gooo........
..
..
..
..
..
..
mukadimah pertama : Bagi kecantikan, coklat dapat membantu meningkatkan kecantikan. Kandungan yang terdapat dalam coklat memiliki banyak manfaat bagi kulit, misalnya berfungsi untuk menjaga kelembutan, melembapkan, mengencangkan dan memperhalus kulit. Coklat juga dapat memperlambat penuaan pada kulit, termasuk mencegah kerutan pada wajah.
 mukadimah kedua : bagaimana menggunakan cokelat untuk kecantikan.. senang ja, cokelat yg pkwe korang bg tu xpayah la makan. kita buat masker coklat.
senang ja nak buat masker nie. jum kita tngk cara2 nak buat..
bnda wajib ada:-
1.dark chocolate. pastikan anda meraung-raung minta pkwe blikan cokelat nie taw..
2. susu bubuk putih (full cream).
3. garam.

cara2nya:-
mula2 korang kena la cairkan dlu coklat. lpas coklat tu cair bubuh semua bahan tersebut dan adun ia sehingga rata. lpas tu,sejukkan ia sekejap.tet jgn buh dalam peti plk...lpas ia sejuk bleh la oles ramuan ini kt wajah selama 15-30 minit.


                               penambahan :-

  • Susu dan garam dapat pula diganti dengan mentega, gula dan madu bila ingin memberikan efek lembab dan antiseptik pada wajah.

  • Untuk kulit tubuh, Anda dapat membuat sabun mandi coklat.Caranya dengan menyeduh susu putih dicampur dengan irisan coklat sampai coklat mencair, kemudian dapat dicampur dengan sabun mandi  atau dituang dalam bathtub.

untuk maklumat lanjut usha2 la kat SINI

gedix time :-
pak chen : tolong hadiahkan sy coklat seguni..sy nk buat sabun mandi bnyak2 n juai..nt kita cepat kaya n cepat kawin..hahaha..


babai..

sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^


KALO SUKA LIKE JER

Wednesday, March 16, 2011

happy day :-)

Assalamualaikum.....

hari nie bngun pagi je ujan dah trun dengan lebatnya..haha...
mcm xnak kasi sy bngun ja...
best kan klu dapat berselimut dalam suasana begini..:-D

bngun pagi kali rsa best sngt2....
sbbnya : family sy nk datang cni...
hahhaha...
sy rindu family...
rindu mak, abg, kakak, ank2 sy...
akhir dapat berjumpa jgk..

hajat d hati nk outing g melaka ngn fmily..
ttbe kcu ngn klas plk esk..
so..
sy ditnggalkan...
sob3x...

xpa laa...ilmu itu lg penting kan...(padahal ponteng klas pkul 10 td)
:-D
hahaha..sengal btol...

best gler dpt jupe ammar n aniq...
ammar dah gmuk skrg..bertambah2 gmuk...
makan bnyak kan..haha..
xpa...mak cik ttp sayng awk...

 dan yang pling kelakar lg bla mak tnya:-
'dah abis ka majuk?..bkn men lg mjuk semalam''
hahahha....
mest la dah abis majuk....sbbnya dah kna sogok ngn hadiah...
thanks mom...
i luv u so much.....

walaupun bz, abg ttp bwak mak datang yea...
tq abg...
walaupun mlut ang ska myakitkan hati adik...
tp owg taw ang xleh hidup ngn tenang klu xdpt gado ngn owg...
hahaha....
cian ang jd bambu angkt barang2 kat ak...
hahaha...
nasib la dpt adik yg baik n comey neh...
lalalalallallaa......


I LOVE MY FAMILY....
jumpe bln 6 nie kt kelantan...
:-)
sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^



KALO SUKA LIKE JER

Tuesday, March 15, 2011

kawan + family = LOVE

kawan + family = LOVE.
jujur ckp : nak cari kawan mmg banyak...tp nk cri yang btol2 sahabat susah nk dapat..
kadang-kadang mungkin akan ada perselisihan faham..
besa la...
nama pon adat berkawan...
tp walau apa pon...
time la kawan itu dengan apa adanya...
salahnya ditegur..
kebaikannya diingati..
keburukkannya disimpan rapi...
xperlu nak mencanang-canang ke sana ke mari...
menjual nama...

kalu yang bernama manusia..
mmg xkan sempurna,,,,lahiriah ja lihat sempurna tp batiniah???
susah nk meramalkan sikap seseorang itu...
rambut sama hitam tp hati lain2...
em....

ntah la..mlas mau pikir pnjang2....
jika salah sy....
harap d maafkan...
sy bkn jnis cri pasai...bkn jnis ska gadoh2..
bkn jnis lupakan kawan...
dan
bkn jnis 'pemberita' untuk siaran tertunda...

just forgive n forget...


*jika sy buat something yang bt kan kamu terasa hati,..maafkan saya ok...
sy thu sikap sy sngt2 truk....
 sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^




KALO SUKA LIKE JER

Thursday, March 10, 2011

ttbe kena tag..jawap aje ler...hehe

bagi memenuhi permintaan cik roomate terchenta...
so saya pon meluangkan masa untuk menjawab soklan yang di tag,.skema pnye ayat...:-D
try la jwp sekadar suka2...hehe..

1. anda rasa anda hot??
hot sebab bnyak dosa kot..bru lpas tpu owg td..sorry dr.
terpaksa..:-)

2. uplod gambar yang anda gune sekarang.


3. cerita pasal gambar
I-city...
sy xpnah g pon cni tp tringin nk g..xder org nk bwak...
gmbr nie sy ambik dr pak chen..hehe..
gmbr desktop.:-D

4.kali terakhir makan ayam.
petang tdi...bli burger double ayam special + cheese...
haha...bertambah gemuk la pasni....:-p

5.lagu terakhir yang anda dengar.
Enchanted by Tylor swift...
sangat2 suke lagu nie..duk ulang pasang sampai roomate bengang,,.:-p

6.apa yang anda buat selain menyelesaikan tag nie.
tngh bt keja AT + mcj ngn Pak chen...
2 in 1..hehe

7.selain nama sdiri anda dipanggil ape
family : anis, wahida, ida,adik,
kwn sek : anis, nis,mat anis.
cikgu : wahida.
kwn U : nis, anis.
dak umh sewa : princess 51,anis.
kwn keja dlu : witt.
Pak chen : syg, beby,bucuk, mnja
Mak mentua : waida.

8.tag 8 orang.
haha..sedih nk ckp..
org yg follow sy cume dua...
so mlas la nk tag..
:-D

17.persamaan antara kambing dengan lembu.
menunggu hari kena sembelih...hehe..

18.perasaan ketika jawab soklan ni.
xdak apa2 perasaan..ok je..
:-p

19.adakah anda tau rizman tu sengal?
xtaw sebab xkenal...:-)
artis ker????

20.Gay or Less
ntah pape pnye soklan....


abes sudah akhirnya...
^_*


sekadar mencuba untuk berkarya : tenks for reading dear ^_^



KALO SUKA LIKE JER

life as student...

errr..post kali nie dalam keadaan yang sangt tensioon....
huhu..
blom abis lagi keja sejarah dah dpt berita best...
''tahniah !!! anda terpilih sebagai pembentang num 7 untuk proposal tesis.''
errrr.....
terasa glamour la untuk seketika....
arghhhh....tesis blom bt bab 2 n 3 lg,,.
pnyelia pon duk bz dng meeting tiap2 minggu skrg...
ttbe lak saya terpilih nk kna bentang next week.........
sangat2 terujaaa...:-D
excited...
sampai meleleh ayaq liuq xsenonoh btl



mood : sangat2 teruja mendengar pengkhabaran berita ini.. sampaikan senyum 24 jam..uwekkk.. 


assignment adalah penghormatan yang diberikan kepada kita bukannya bebanan..try yr best..!!!!!
sekadar mencuba untuk berkarya : tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

Tuesday, March 8, 2011

Taylor Swift - Back to December




I'm so glad you made time to see me
How's life? Tell me, how's your family?
I haven't seen them in a while

You've been good, busier than ever
We small talk, work and the weather
Your guard is up, and I know why

Because the last time you saw me
Is still burned in the back of your mind
You gave me roses, and I left them there to die

So this is me swallowing my pride
Standing in front of you, saying I'm sorry for that night
And I go back to December all the time

It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I go back to December, turn around and make it alright
I go back to December all the time

These days, I haven't been sleeping
Staying up, playing back myself leaving
When your birthday passed, and I didn't call

Then I think about summer, all the beautiful times
I watched you laughing from the passenger side
And realized I loved you in the fall

And then the cold came, the dark days
When fear crept into my mind
You gave me all your love, and all I gave you was goodbye
[ From: http://www.elyrics.net/read/t/taylor-swift-lyrics/back-to-december-lyrics.html ]

So this is me swallowing my pride
Standing in front of you, saying I'm sorry for that night
And I go back to December all the time

It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I go back to December, turn around and change my own mind
I go back to December all the time

I miss your tan skin, your sweet smile
So good to me, so right
And how you held me in your arms that September night
The first time you ever saw me cry

Maybe this is wishful thinking
Probably mindless dreaming
But if we loved again, I swear I'd love you right

I'd go back in time and change it, but I can't
So if the chain is on your door, I understand

This is me swallowing my pride
Standing in front of you, saying I'm sorry for that night
And I go back to December

It turns out freedom ain't nothing but missing you
Wishing I'd realized what I had when you were mine
I go back to December, turn around and make it alright
I go back to December, turn around and change my own mind
I go back to December all the time, all the time


LIKE DIS SONG.


*sy nk blik bln december....
sbbnya :
   1. bufday saya bln december..
   2. xraikan pon bufday ritu...fmily bz ckit msa tu...gle bisnes ja sampai lupa kite..huh..(majok)
   3. nk wat senarai brang n tuntut kt sein..( hadiah bufday ) awek yg baek kan..haha
   4. bln 12 kn cti sek..haha...sngt ska ( akvtvt mgemukkn bdan )
   5. nk lepak ngn kengkawan..haha..miss them...:-(
sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

tekanan : ditekan @ menekan..

post sy kali nie agak bengong ckit.....
nie sume kes nk kena anto 3 assignment untuk minggu nie...
ketiga-tiga assginment sejarah lak 2...
punah....
hidup minggu nie mmg bermain dengan buku...
buku + buku + buku =buku...
nk termuntah dah tngk buku.....

nie la akibat jika ska tangguh kerja,,,
bt ckit dah stop..
kononya lambat lg nk anto..
moral cter : lambat ke nk anto better siapkan trus..
duk buat ckit2 pon xguna jgk... pon gler nk cri footnote blik...
tp problemnya idea xbnyak masa tu..haha...(mcm2 alasan)
menci ler..
bab2 bermain dengan footnote neh...
xleh nk menipu...hahaha...
fakta ooo fakta....

skrg nie pon tngh blur ngn tugasan prof kokbwa....
sy lmbat pick up apa yg dia nak....
adoiiiiii...
otak oh otak...
di mn kamu pergi....
tolong la kembali.....
awk bt sy give up ler.....

*anis wahida bukan jnis cepat ptus asa......!!
i will try my best...
chaiyok2....
sekadar mencuba untuk berkarya : btw tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

Sunday, March 6, 2011

assignment | assignment | assignmnent

hidup sy agak kelam kabut untuk  minggu nie.......
en. asemen lerrrrrrr....berlambak3x..
ish3x...
fedup btoi la nk siapkan semua keja nie...

skrang dah masuk minggu ke 9..
mengira bln, hari, detik untuk brambus g praktikal..
errr,,,,,,,,,,,,,,
tp sebelum tu kna la siapkan lambakan keja nehh..

adoiiiiii...stress manyakkk oooo...
untuk kurang stress sy mlwak la blog rkan seperjuangan..
sja la jogging kejap menanti idea datang,,,
xkisah kan..
ngeeeeee..:-)

so untuk sapa2 yang nak tips hilang stress 
leh la usha2 blog minah nie..
sekdar ska2 ja kan..
:-)

afaf cynofa


sekadar mencuba untuk berkarya: btw tenks for reading dear ^_^




KALO SUKA LIKE JER

Saturday, March 5, 2011

sedih sedih dan sedih....

sebenarnya bnyak bnda yg bt saya sedih dan terasa hati....
sy pon xtaw nk mulakn cerita cmner..
biarlah sy pendamkan aje demi kebaikan bersama...

sy bkn seorang yg sempurna...
setiap org mest ada kelemahan jgak...
tiada yg sempurna kecuali yg maha Esa..

manusia mmg ska cari kesalahan org len...
kelemahan itu dijadikan bahan untuk dicanangkan..
y?y? and y?
mungkin rsa drinya dah ckup sempurna,..

ntah laa...
kdang2 sy rsa stress, penat dan myampah nk lyan semua nie...
langkah terbaek...
buat mcm xda apa yg berlaku...
bla sy bt salah sy akan minta maaf....
terpulang la nk maafkan or x...

semoga sy dapat mgubah dri sy yg sedia buruk nie...
take a time to do dis....
:-)
i try my best...
insyallah..........
sekadar mencuba untuk berkarya: btw tenks for reading dear ^_^

KALO SUKA LIKE JER

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...